søndag 2. desember 2012

Julekalender gaver

På jobb har vi tradisjon med julekalender.
En artig og god tradisjon.
De som vil være med, leverer en gave til ca kr 40,-
Jeg prøver hvert år å lage istede for å kjøpe.
En god mulighet til å minske garnlager (ihvert fall med noen gram)
 Jeg fant oppskrift på disse julekulene på Epla.se - Virkverket
Damen lager masse artige hekleoppskrifter.
Raske å lage.
 Stakkars nissefar, har fått en aldri så liten blødning fra øyet (sees godt på bildet, men ikke i det virkelige liv).
Har her brukt enkel tråd og pinne nr 3
 Rudolf ER rød på nesen.
Her brukte jeg dobbel tråd og pinne 3,5, så denne ble litt større enn de andre.
Og så var det Snømannen Kalle, i hvert fall hodet.....
Her brukte jeg også enkel tråd og pinne nr 3
 
Har kun brukt garn fra lager. Og da litt av hvert av bomullsgarn fra Stoff og Stil og Sparkjøp.
Kulene er fylt med fyllvatt fra Sparkjøp.
 
Så får vi bare håpe at den som trekker disse blir fornøyd!
 
*Fin førjul fra Kristin*

6 kommentarer:

Sidselsidserk sa...

Så bra at det e flere enn meg som lager ting selv til julekalenderen - vi hadde samme tradisjon der jeg jobbet tidligere. Disse blir helt sikkert mottatt med glede:)

GlambækDesign sa...

De er da bare så hyggelige;O)

amylin sa...

Så utrolig kule julekuler da. Tiipper at mottakeren blir veldig glad for dem.

Tove sa...

Supersøte!

Unknown sa...

SÅ hyggelig at du la igjen en kommentar inne på bloggen min. Ser du er veldig kreativ og flink! Nå skal jeg kose meg med tekoppen og den fine bloggen din!! :)

Hilsen Cecilie (smaksans.com)

banglamarie sa...

Sender du meg en Mail med ditt navn og adresse så sender jeg deg en kalender fra Okhaldhunga. banglamarie@hotmail.com