lørdag 9. januar 2010

Litt å pusle med når man er syk


Dette året har jeg kun vært på jobb en halv dag. Så ble jeg syk, og har vært hjemme under dynen siden.
Da er det godt å ha noe å pusle med i de periodene jeg føler meg litt oppegående.
Her er to prosjekt jeg holder på med om dagen.
En heklet kjole, oppskrift fra Panduro. Kjolen skal, sammen med en del andre barneklær, sendes til ei dame på Østlandet. Hun samler inn klær som hun sender til trengende familier i Sør-Amerika.
Fant annonse på Finn.no, der hun ønsker å kjøpe eller få klær som hun sender videre til.
Har fått kontakt med damen, og skal nå strikke, hekle og sy litt barneklær som jeg skal sende til henne. Veldedighets prosjekt nr 1 i 2010.
Min kjære niese, Malin vokser fra meg. Hjelp og trøst som tiden flyr, hun er jammen meg konfirmant i år.
Da jeg stod konfirmant, broderte tantene mine (søstrene til pappa)Bergens bunaden min. Det begynner jo å bli noen få år siden. Og jeg er fortsatt like stolt når jeg tar denne på.
Når Malin sa hun ønsket seg Fana bunad, spurte jeg derfor om jeg kunne få brodere bringeduk og belte for henne. Det fikk jeg heldigivs lov til. Bringeduken er ferdig og levert til sydamen. Nå gjenstår "kun" beltet. Det er en del arbeid, men jeg begynner å se resultater - heldigvis.

4 kommentarer:

Tove sa...

Guuuuud, for et putlearbeid det må være å brodere sånne greier! Anna-Maylen har jo og drevet mye med brodering, skjønner ikke hvordan i alle dager dere klarer å få det til.... Imponert!

Lenedyret sa...

Wow wow og wow :)

Elin sa...

Så flik du er! Og kjempesnilt å drive veldedighet :)

Trude sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Her hos deg var det mye spennende og fint å se på. Koser meg og titter litt. Ha en riktig god helg :o)

Trude