fredag 1. januar 2010

Olivers nye klær


I høst ble ei kollega tante. Vi snakket lenge om at hun skulle forsøke å strikke noe selv siden hun nå skulle bli tante. Men vi kom aldri så langt.
Jeg tilbød meg derfor å strikke for henne. Men ville gjerne at hun selv bestemte hva som skulle strikkes, og hvilke fargers som skulle brukes.


Jeg kom med noen forslag, og vi kom til slutt fram til dette resultatet. Og alle ble fornøyd, inkludert de nybakte foreldre.
Både oppskrifter og garn er fra Garnstudio - jakke/bukse.
Synes luen ble noe rar i fasongen, så her må jeg forsøke en annen oppskrift.


Har noe garn igjen, så skal nok få til en lue jeg blir fornøyd med.


Den nybakte tante er en iherdig syklist, så da måtte det jo bare lages noe med sykkel på. Det ble søkt litt etter sykkel mønstre. Og etter litt fix og trix på noe vi fant, ble tante fornøyd med denne.



Og da jeg fikk høre at målet til mor var en fødsel som varte kortere enn tante bruker på å sykle Bergen-Voss, følte jeg virkelig at en sykke bukse passet. Det kan da nevnes at mor "tapte" med 15 minutter :-)

4 kommentarer:

Lenedyret sa...

Der var alt ja, det blei jo riktig så flott :)

Trur kanskje eg har ei oppskrift på ei hue du kan prøva som eg syns er veldig fin...

Mandag er det tid for morgonte igjen :D

Birkus sa...

Tar gjerne i mot den oppskriften :-)

Anonym sa...

Takk for positiv tilbakemelding! Og takk for ny bestilling! Dersom du ikke har hatt slik strikkebag før, tror jeg du kommer til å like den. Sender den imorgen ettermiddag. Flott babytøy du har strikket. Det blir vel kanskje ikke den siste sykkelbuksa?!

Synnøve sa...

Nydelig babystrikk. Slike omslagsjakker har jeg så lett for å overse, men vet de både er pene og praktiske i bruk.