søndag 24. juni 2012

Fødselsgave

En kollega ble pappa til en liten gutt 1. juni.
Tradisjonen tro, strikket jeg en liten velkomsgave.
(ei kollega ble mamma til en gutt i april, men jeg klarte slette bilene av gaven før jeg overførte de til pc'en - megatabbe)
 Valget falt denne gang på Lille Ivanhoe som er designet av frk. badegakk.
En veldig flott jakke å strikke. God og forståelig oppskrift. Absolutt en jakke jeg gjerne kan lage flere av.
Og siden enda ei kollega venter en gutt i løpet av året, så er det vel bare å sette igang.
Hvor er alle jentene blitt av??????
 I oppskriften står det ca str 6 mnd, men når jeg målte min, kom jeg til str 9/12 mnd.
Men det vil jo bare si at den kanskje vi være hele vintere - og litt til :-)
 Satt en liten hjerte knapp nederst, bare for å variere litt.
Og for at man skal ha mulighet for gjenbruk, valgte jeg å kjøpe en søt liten eske på Søstrene Grene istede for å bruke innpakningspapir. Storebror på 2 år vil muligens like den.

Fakta:
Oppskrift: Lille Ivanhoe gratisoppskrift - tusen takk for at du deler frk. badegakk :-)
Garn: Sandnes mini duett
Pinner: nr 3

Da er jeg igang med en bestilling på Cupcakes tunica fra Sandnes.

En fortsatt fin søndag til alle.

Ingen kommentarer: