søndag 19. august 2012

Cupcakes i lange baner

Cupcakes er in hos datteren til ei kollega. Og da vi så oppskriften på Cupcakes tunika i Hjemmet tidligere i år, måtte jeg jo bare tilby meg å strikke.
 Det ble tunika, lue og veske. Så blir det et sjal ut over høsten.
 Datteren fylte 4 år i overgangen juli/august. Så vi fant ut at det kunne være en bursdagsgave.
Har i etterkant fått vite at den ble godt mottatt.
Og storesøster på 8 hadde hatt en fin kommentar; " vi er jammen heldig som har en sånn snill Kristin som strikker for oss".
Det varmer en strikker å få høre slik :-)

Oppskrift: Funnet i Hjemmet 9/12, er fra Sandnesgarn hefte.
Str 6 år.
Garn: Drops,Baby Merino
Pinner: 2,5 og 3
Garnforbruk: ca 400 gr totalt.

Og nå har jeg hevet meg ut i "Dorthe Skappel" bølgen.
Har hatt en uke ferie, så det har gått unna med den genseren. Startet på den forrige lørdag, og har nå kun ca 20 cm igjen av bakstykket. Så satser på å være ferdig i løpet av uken.
Gleder meg til å ta den i bruk.

1 kommentar:

Guri sa...

Kjempefin tunika! Kan tenke meg at frøkna som skal bruke den blir fornøyd:)