mandag 10. august 2009

Dukke Lise er ferdig



For leeeenge siden begynte jeg på en dukke jeg fant i Strikkedesign nr 211 fra Gjesdal. Det gikk fort å strikke, men så kom monteringen...... armene, som er strikket som en lang pølse, skulle monteres. Og da stoppet det opp litt - litt masse egentlig. Dukken ble lagt i korgen "ting som venter på å bli ferdig", og der ble den liggende, og liggende, og liggende.....

På strikkeklubben på torsdag spurte Tove hvordan det gikk med dukken, om den snart var ferdig. Huff, ja, hva skal mann si..... Måtte jo bare innrømme at hun lå i "vente" korgen. Tove og Lene ga meg da utfordringen med å gjøre den ferdig, og blogge den i løpet av helgen. Og selvfølgelig tar jeg en sånn utfrodring - det var jo ikke så mye igjen på den - trodde jeg.....
Lite husket jeg at den skulle ha hår, og at jeg manglet et heklet skjørt til den. I god tro tok jeg den fram søndag kveld. Dette skulle være enkelt. Kl 23.35 var jeg ferdig! Det var litt sent å sette seg ned å blogge da, så for å vise at jeg var ferdig med den, ble den sendt som mms til jentene.

Den ble jo litt søt da. Så det er godt mulig det blir laget flere.


2 kommentarer:

Tove sa...

Synes resultatet ble veldig bra!!! Ser ut som om hun trives godt i godstolen. Spørs om du får den igjen. Eller er det Ole som har blitt kastet ut av sin? *fnis*

Lenedyret sa...

Ho blei skikkeleg søt, trur ho fortjenar nokon fleire jenter i ballettklassen sin :)