lørdag 26. september 2009

Litt veldedighet til Tyrkia



Jeg har jo satt av 2009 som mitt lille veldedighets år.

Et av prosjektene mine har vært å ville strikke til noen som trenger det.

Min tante har kontakt med en liten familie med ei datter på snart 1 år. Hun fortalte at den lille jenten hadde arvet en del klær fra mine kusiner. Og at familien hadde satt utrolig stor pris på dette.

Her var noen jeg også ønsket å hjelpe.

Jeg har derfor valgt å strikke en kjole, samt laget et baby teppe i bomull.

Kjolen så jeg først på Hobbyboden - gopio hadde lagt ut bilde av en kjole hun hadde strikket. Hun var så snill å sende meg oppskriften, så da var det bare å sette i gang. Og som hun nevner Hobbyboden - den er veldig enkelt og rask å strikke.

Teppet fant jeg hos Pickles, og det er kalt "på vei helseteppe". Har sett på det lenge, og endelig fant jeg noen å lage det til.
Også dette var raskt å lage :-)

1 kommentar:

Lenedyret sa...

skikkeleg flott, reknar med det falt i smak der sørpå :)