fredag 2. oktober 2009

Fra Laban til Bamse



Fant oppskrift på denne bamsen i ett gammelt Familien (nr 22, oktober 2002) da jeg var i Undredalen i sommer.

Måtte bare ta bladet med hjem så jeg kunne lage noen sånne.

Og jammen var den rask å lage også!




Lene var på besøk mens jeg holdt på å lage bamsen. Og hun fant fort ut at den lignet på en Laban seigemann før jeg hadde fått armer på. Og må jo si meg enig med henne i det.... selv med armer er det en liten Laban.....



Men så, med ører, nese, øyne og fyll ble det plutselig en liten bamse bjørn. Øynene kommer ikke så godt fram på bilden, men den har øyne altså....




Første utgaven er en ekte førsteutgave, med sine små sjarmerende forbedrings potensiale. Spesielt øyne og munn kan med fordel forbedres.


Og bamsen ligger nå trygt i veldedighets korgen som skal til bazar på sykehjem.

2 kommentarer:

Tove sa...

Snakk om rosa fluff! Men riktig så søt...

Lenedyret sa...

Den ser no ut som bamseforma rosa sukkerspinn :)